Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

Słupy i bramy sygnalizacyjne – jakie są podstawowe ich odmiany

Nowoczesna infrastruktura drogowa złożona jest z wielu rozmaitych elementów. Oprócz samych jezdni dla pojazdów oraz chodników obok nich niezwykle istotne będzie również całe dodatkowe wyposażenie, jakiego często się nawet nie zauważa. Na przykład to dotyczy znaków i sygnalizacji świetlnej, które są odpowiedzialne za sterowanie ruchem. Szczególnie sygnalizacja pełni niezwykle istotne zadanie, gdyż bez niej we wszystkich ruchliwych miejscach na skrzyżowaniach zapanowałby całkowity chaos. Lecz o ile wszyscy kierowcy doskonale znają sygnalizatory świetlne, to już temu, w jaki sposób są one umocowane już się raczej nie zwraca uwagi. A to wbrew pozorom także niezwykle istotny element związany z drogami, od którego przecież bardzo dużo zależy.

Chociażby w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa. Sygnalizatory mogą ważyć od kilku do nawet kilkunastu kilo, dlatego bardzo ważne jest ich odpowiednie przymocowanie, tak żeby nic się nie stało podczas porywistych wiatrów. Przeważnie wykorzystuje się w tym celu rozmaite słupy, na których przymocowuje się systemy sygnalizatorów, ale też i różne inne elementy. Niejednokrotnie zakładane są przykładowo elektroniczne tablice, kamery, znaki drogowe czy rozmaite czujniki. To zwiększa dodatkowo obciążenia, na co muszą zwrócić uwagę konstruktorzy.

Współczesne słupy sygnalizacyjne przeważnie się wykonuje z mocnej i wytrzymałej stali, dobrze się je też zabezpiecza przed niekorzystnym działaniem czynników atmosferycznych. Przy drogach o małym natężeniu ruchu niejednokrotnie stosuje się jedynie pojedynczy słup, do którego zostaje przykręcony moduł ze światłami. Jeżeli droga jest szersza, to na słupie mogą się pojawić dodatkowe poziome ramiona, z pewną regulacją ich położenia. Umożliwia to montowanie świateł centralnie nad każdym pasem, przez co oznakowanie świetlne będzie jednoznaczne dla kierowców. Przy kilku pasach niejednokrotnie dużo lepiej sprawdzać się będą bramy sygnalizacyjne, z kolei one składają się z dwóch pionowych słupów z każdej strony ulicy i poziomej poprzeczki.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.

back to top